Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Empty Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125

Message  Invité le Mer 30 Mai - 13:40

(Texte traduit de googletranslate.com)

Bonjour et j'ai trouvé.
Comment expliquer la page de présentation obligatoire sont ici pour quelques mois pour aider un ami a mis en place une petite entreprise. Voici la moto que je voulais le faire fonctionner et bien paraître, et, évidemment, et l'utilisation.
Je n'ai jamais utilisé auparavant, mais un scooter pour une courte durée et pas vraiment qui m'a attiré l'idée. Mais maintenant que je voudrais Honda et découvrir de nouvelles choses à ce sujet. Mon Tilpul gratuite est limitée à quelques heures ce soir, donc je vais essayer de travailler autant que je puisse terminer rapidement.
Je suis ravi d'avoir trouvé votre forum tout en n'étant pas facile à traduire ce intrsi à trouver. Française en quelque sorte à comprendre ce que vous écrivez, mais pour être plus précis utiliser google translate''''.
Nous avons trouvé le vélo dans l'état représenté dans les 2-3 premiers et ensuite retiré photo carenajele. Nous nettoyons comme nous le savons et comme je le pouvais. J'ai nettoyé et huilé la chaîne du mieux que je pouvais (je ne sais comment le mauvais vous êtes absent de caoutchouc 3-4 o-ring). La chaîne est la REGINA, sans connecteur, et son état n'a pas été n'a pas été facile à nettoyer. Il a fallu presque une journée.
Ensuite, je incercay sont en charge, mais ne pas avoir le pouvoir, et en déduire qu'il est mort.
J'ai essayé de démonter le carburateur pour le nettoyer, mais ne savez pas comment faire pour supprimer à partir du câble d'accélérateur, donc je cesser de fumer.
J'ai nettoyé le filtre à air, mais l'éponge est déchiré et manque un coin, alors je besoin d'un nouveau.
Je m'ennuie de feu arrière gauche de signalisation de la direction de déplacement.
Levier de frein est cassé la main droite.
Le moteur démarre dur après il commence et s'arrête, commence alors le disque dur.
Il s'agit d'un bateau blanc en servitude navire noir avec de l'huile, qui est presque vide et n'a pas de bouchon. Je ne sais pas ce qui est. Après l'odeur semble être le liquide de frein, et j'ai essayé de comprendre si vous nourrissez le frein de roue arrière.

A propos de ce pense que c'est des problèmes urgents.
Je voulais vous demander si ce type de vélo est la clé de démarrage électrique lors de l'installation d'une nouvelle batterie.
Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Img_3112

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Img_3113

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Img_3114

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1010

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1011

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1012

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1013

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1014

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1015

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1016

Invité
Invité

Revenir en haut Aller en bas

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Empty Re: Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125

Message  crm29 le Mer 30 Mai - 15:26

the google translation is awful:

i prefer you continue to write in english

traduction:

la traduction par google est horrible:

je prefere que tu continues d'ecrire en anglais

et pour ceux qui comprennent pas l'anglais:

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Fuck-1

fallait ecouter a l'ecole...... tongue

crm33 a écrit:Bon crm29 à encore raison

sly42 a écrit:
avec crm 29 c'est court clair net et precis !!!!  Very Happy  Very Happy

Cool Cool  Cool  Cool  Cool  Cool
crm29
crm29
Admin
Admin

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Empty Re: Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125

Message  Invité le Mer 30 Mai - 16:47

OK....it's no problem for me. My english it's no so good too, but at least you can understand me, wright?

Invité
Invité

Message  crm29 le Mer 30 Mai - 16:49

citony2004 a écrit:OK....it's no problem for me. My english it's no so good too, but at least you can understand me, wright?

yes

no problem in english

sly42 a écrit:

crm29
crm29
Admin
Admin

Message  Invité le Mer 30 Mai - 17:13

Hello Citony2004,

Welcome on this group, I think there are many people here that can read and reply in English, and it will be a pleasure to help you to restore your motorbike.

Good luck

Jihel

Invité
Invité

Message  Invité le Mer 30 Mai - 17:40

OK....and I'll promise you to let you know every step of my working at moto with, pictures of course.
Thanks again for your kindness.

Invité
Invité

Message  Invité le Mer 30 Mai - 20:02

Lol je me disais aussi! Je comprenait rien de se qu'il avait ecrit!
Moi je laisse ma place je suis une buse en anglais!

Invité
Invité

Message  crm29 le Mer 30 Mai - 20:04

Popman03 a écrit:Lol je me disais aussi! Je comprenait rien de se qu'il avait ecrit!

normal:

google translate,il traduit mot a mot.....c'est pas comme ca qu'on traduit un texte..... Very Happy

sly42 a écrit:

crm29
crm29
Admin
Admin

Message  Invité le Mer 30 Mai - 20:55

pareil je dormais en anglais Crying or Very sad

Invité
Invité

Message  LOUIS-CRM le Mer 30 Mai - 22:12

+1 google traduction it's not good, so write in english it's better to understand. I don't write very well in english, but I understand very well, so I can help u also, Very Happy

Dernière édition par LOUIS-CRM le Jeu 31 Mai - 12:17, édité 1 fois

Message  titoili le Jeu 31 Mai - 8:23

Hi,

For this question : Il s'agit d'un bateau blanc en servitude navire noir avec de l'huile, qui est presque vide et n'a pas de bouchon. Je ne sais pas ce qui est.

This the the coolant tank. It should be fil till the high level mark on the tank and there should be a black cap to close it.

Maybe your problem which stop the engine after a while, could be from the cooling system. The engine getting hot and stop.

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1014
titoili
titoili

Message  titoili le Jeu 31 Mai - 8:32

For that one:
J'ai essayé de démonter le carburateur pour le nettoyer, mais ne savez pas comment faire pour supprimer à partir du câble d'accélérateur, donc je cesser de fumer.

To remove the carburettor: unscrew the 2 screws which are on the top black cover of the carburretor.
Like the one situed below your screwdriver on the picture.
And take all the back top part.

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1015

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Images?q=tbn:ANd9GcQQDAQHg7690c1ElZSmlAmjDQpnuAE0mndRx0GpQxGvx_yra7JLdQfo4Pty
titoili
titoili

Message  Invité le Jeu 31 Mai - 12:12

LOUIS-CRM a écrit:+1 google traduction it's not good, so right in english it's better to understand. I don't right very well in english, but I understand very well, so I can help u also, Very Happy

OK...Thanks...We will use english, of course. I will try to translate the big text from the beginning in english, a little big later.....the most important thing is to understand each other.

titoili a écrit:Hi,

1. This the the coolant tank. It should be fil till the high level mark on the tank and there should be a black cap to close it.

2. Maybe your problem which stop the engine after a while, could be from the cooling system. The engine getting hot and stop.

1. Thanks...I checked the coolant liquid level only in the radiator and it' ok; clean and full. For this tank, tha cap it' missing, but I'll invent something to put on it. Also I will put some liquid to complete the level as max.

2. I think you are right. Will see after I will complete the cooling system.

titoili a écrit:

To remove the carburettor: unscrew the 2 screws which are on the top black cover of the carburretor.
Like the one situed below your screwdriver on the picture.
And take all the back top part.

I already did this morning. I was afraid to not make something wrong, but I was pretty easy. The carburetor was pretty clean inside. I just cleaned a little beat more and, because I couldn't find an air compressor, I use my mouth and some small tubes to inflate some air in all over holes.

Know there is another problem.... all the small black tubes was at one part disconnected from carburetor (as you can see in the same picture, only one of the part of those tubes are connected to carburetor..I saw some places where I can put, but I'm not sure about this.....I found at the bottom part of carburetor a metal part where should be connected one black small tube like this one) or some other place where should be connected.

Can somebody help me to put all this tubes in the correct position?

And this kind of moto has an automatic starter, or it's starting only by foot pedal?

Invité
Invité

Message  crm29 le Jeu 31 Mai - 17:40

citony2004 a écrit:[all the small black tubes was at one part disconnected from carburetor (as you can see in the same picture, only one of the part of those tubes are connected to carburetor..I saw some places where I can put, but I'm not sure about this.....I found at the bottom part of carburetor a metal part where should be connected one black small tube like this one) or some other place where should be connected.

which one?

the crm as a manual strater on the carburetor

sly42 a écrit:

crm29
crm29
Admin
Admin

Message  titoili le Jeu 31 Mai - 17:55

It's easy, there are 2 small black tubes on each side, in the middle, which are for the float bowl extra fuel and they go nowhere, just down to evacuate the extra fuell of the bowl.
Easier with a picture:
Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Cote_phbh_30mm_dellorto

There is one usually grey for the oil feed which goes to the oil tank and one bigger on the other side for the fuel which goes to a filter and then to the fuel tank.

Ah .. and there is no electric starter but you can adapt one from a NSR:
http://honda-crm.superforum.fr/t702-monter-un-demarreur-electrique-sur-crm

crm29 a écrit:ps:j'ai failli me faire avoir pareil (une paire de seins qui se baladaient sur le trottoir...)..... Laughing
titoili
titoili

Message  Invité le Jeu 31 Mai - 19:54

titoili a écrit:It's easy, there are 2 small black tubes on each side, in the middle, which are for the float bowl extra fuel and they go nowhere, just down to evacuate the extra fuell of the bowl.
Easier with a picture.

There is one usually grey for the oil feed which goes to the oil tank and one bigger on the other side for the fuel which goes to a filter and then to the fuel tank.

Ah .. and there is no electric starter but you can adapt one from a NSR:
http://honda-crm.superforum.fr/t702-monter-un-demarreur-electrique-sur-crm

Thanks. I found the black tubes not connected and I didn't know this should be connected somewhere. I found the grey one in the right position.

Actually it's not my moto yet for good, and I need to use; I have no time for such a complicate think. Maybe next year.

One more think.What I have to connect here, at the bottom of carburetor:
Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1017

Invité
Invité

Message  Invité le Jeu 31 Mai - 20:14

https://i.servimg.com/u/f45/17/55/14/08/dscf1015.jpg
Hi, you have to replace the intake manifold, however, the tape will not hold. Caution, it could lead to engine damage.

Salut, vous devez remplacer le collecteur d'admission, cependant, la bande ne tiendra pas. Attention, cela pourrait conduire à des dommages au moteur.

Invité
Invité

Message  Invité le Jeu 31 Mai - 20:36

So,

What else I did today:

1. Like I said, I took off the carburetor and I cleaned inside very well;

2. I tried to charge the battery, but it looks like dead, because just after I replace the charger, power drawing out of battery pretty fast, in a matter of minutes; I think I have to buy another one;

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1018

3. Here you can see the air filter condition; I will buy another one, of course;

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1019

4. I put some scotch on the air tube because looks old (but it's not broken yet), just for the moment; it is just for protection, not for seal; I will buy another one, of course;

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1021

5. I put a cap to the cooling tank, made from a bottle of water;

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1020

6. I adapted a levier for brake, from another type of moto, but I don't have foto yet. I forgot.

Invité
Invité

Message  Invité le Ven 1 Juin - 8:13

This is what I did with this kind of tool Very Happy

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1026

Ma passion nouvelle motorisé: CRM 125 Dscf1027

But, of course, I will buy a new one soon. I hope.

Invité
Invité

Message  Contenu sponsorisé

Contenu sponsorisé